מוקד משרד התחבורה
*8787
מוקד אקסטרה
*6747
על אקסטרה

נגישות באקסטרה

הצהרת נגישות

אנשים עם מוגבלות הם חלק בלתי נפרד מהחברה שלנו ואנחנו משתדלים לעשות את האקסטרה, על מנת לאפשר שילוב וניהול חיים נוחים בדרך של כבוד, שוויון ועצמאות. פעילות ההנגשה שלנו כוללת התאמה באוטובוסים, התאמה בשירות והתאמה באתר האינטרנט שלנו.  

הנגשת אתר האינטרנט

הנגשת האתר מתבצעת בהתאם לתקן הישראלי לנגישות 5568 והנחיות גוף התקינה הבין-לאומי W3C לרמה AA ובעזרת ייעוץ מומחי ההנגשה. ניתן להשתמש בשירות ההנגשה באמצעות לחיצה על כפתור "ההנגשה", שממוקם בפינה השמאלית העליונה באתר שלנו. בעת הקלקה על כפתור זה, ייפתח תפריט המציע לגולש מגוון סוגי הנגשות אפשריים באתר. לאחר בחירת סוג ההנגשה הרצוי והקלקה עליו, ייטען האתר במצב המונגש. להפסקת ההנגשה, יש ללחוץ על "כבה הנגשה" המופיע גם הוא בתפריט.

התאמות עיקריות

  • התאמת האתר לעיוורי צבעים באמצעות שינוי ניגודיות הצבעים והגוונים באתר, על בסיס רקע כהה או בהיר.
  • התאמה לאנשים עם לקות מוטורית באמצעות מתן אפשרות ניווט באמצעות המקלדת, אפשרות נוספת לעכבר ולגלילת אצבע.
  • התאמה לאנשים עם לקות ראייה באמצעות מתן אפשרות לשנות את גודל מסך וגופן הכתב.
  • התאמה לכלי הנגשה וטכנולוגיות מסייעות באמצעות התאמת תוכן האתר, לרבות התמונות, התפריטים והגדלת גופן.

 התאמה באוטובוסים

כל האוטובוסים העירוניים של אקסטרה נגישים לנוסעים עם מוגבלויות ועומדים בתקנות משרד התחבורה.

  • בכל האוטובוסים ישנו סמל הנגישות הבינלאומי, המוצב בחזית האוטובוס, בסמוך לפתח הנגיש ומעיד על ההתאמה שלו לנוסעים עם מוגבלות.
  • בכל אוטובוס מותקנת רמפת עלייה לדלת האחורית.
  • דלת האוטובוס רחבה ומאפשרת כניסה למגוון כסאות גלגלים.
  • בכל אוטובוס ישנה רחבה מותאמת לכיסא גלגלים ומתקן עיגון.
  • בכל אוטובוס מותקן מנגנון רכינה, שמאפשר לנהג להנמיך את האוטובוס לצד המדרכה, כדי להקל על עלייה וירידה לנוסעים שמתקשים בכך.
  • בכל אוטובוס מותקנת מערכת כריזה פנימית וחיצונית, שמטרתה להקל את השימוש באוטובוס עבור אנשים עם לקות ראיה.
  • בכל אוטובוס מותקנים צגים פנימיים, המציגים את התחנות בדרך, את התחנה הנוכחית ואת התחנות הבאות בקו.
  • בכל אוטובוס מותקנים לחצני העצירה, מאחזי היד ובליטות מסומנות בצבע צהוב, לשימוש נגיש יותר.
  • לאנשים עם מוגבלות או קושי בתנועה, המתניידים ללא כיסא גלגלים, מוקצים בחלקו הקדמי של כל אוטובוס מספר מקומות ישיבה. מתוכם מקום ישיבה אחד לאדם עיוור, המלווה בכלב נחייה.
  • בכל אוטובוס מסומנים פתחי הכניסה, הפתחי יציאה וקצות המדרגות לכל רוחב הסף בפס אזהרה בניגוד חזותי, שמקל על זיהויו גם עבור אנשים עם עיוורון צבעים.

 התאמות בשירות

שירות לקוחות טלפוני

נתב הטלפוני ושירות הלקוחות הונגשו לאנשים עם מוגבלות.

ממונה על הנגישות בחברה היא הגב' מירי מרב, איתה ניתן ליצור קשר טלפוני או אלקטרוני:

03-9677339 [email protected]

הדרכות נגישות

כל הנהגים באקסטרה עוברים הדרכות שירות ונגישות תקופתיות, בהן ניתן דגש על סיוע לנוסעים עם מוגבלות. סדנאות אלן כוללות את כל היבטי הנסיעה: מעלייה והירידה מהאוטובוס, הסדרה בתשלום ובטיחות נוסעים עם מוגבלות. בנוסף להדרכות אלו, יתבצעו במהלך השנה הקרובה הדרכות נגישות מטעם משרד התחבורה לכלל נהגי החברה. הדרכות אלו מועברות על ידי מרצים שהוסמכו לכך.

אמצעי נגישות בעמדות שירות הרב קו

תחנה מרכזית נתניה, אחד העם, נתניה

  • העמדות ממוקמות בקומת הקרקע של התחנה והגישה אליהן היא ללא מדרגות.
  • קבלת קהל מתבצעת בעמידה, גובה העמדה 82 ס"מ והיא מצויידת במערכת שמע דו-כיוונית, הכוללת מיקרופון ומגבר. בעמדות מוצב מכשיר T ויש בהן חריץ להעברת דף בגודל A4.

 במידה ונתקלתם בבקשות מיוחדות בנושא נגישות נשמח אם תפנו אלינו באחת מהדרכים הבאות:

בטלפון : 6747*

בפקס: 074-7745997

בדואר: מחלקת פניות הציבור אקסטרה, בניין יהב חמיאס קומה 4, רח' רקפת 1, שוהם מיקוד 608370

אנחנו עושים אקסטרה מאמץ להיות נגישים ומזמינים עבור נוסעים ונוסעות עם מגבלות או צרכים מיוחדים ועדיין, ישנו סיכוי שאנחנו טועים או שיש דבר מה שדורש מאיתנו תיקון. אם נתקלתם במגבלת נגישות, אנא ידעו אותנו באמצעות טופס צור קשר. אנחנו רוצים לדעת ולתקן.

תודה וגלישה נעימה

נשארים מעודכנים

קבועים בקווי אקסטרה? הצטרפו לעלון המידע שלנו וקבלו עדכונים מיידיים על שינויים ועדכונים
עדכונים